Op donderdag 9 juli 2026 is het precies 60 jaar geleden dat mgr. Edmond Beel, toen wijbisschop van Roermond, mij met zes medebroeders in de Karmel tot priester wijdde.
Als oud-inwoner van Sint Isidorushoeve is er mij veel aan gelegen om mijn 60-jarig priesterjubileum samen met u en jullie te kunnen vieren. Dit vindt plaats op zondag 12 juli 2026 om 09.30 uur tijdens een een plechtig gezongen hoogmis om God te danken in de parochiekerk van de H. Isidorus. Daarbij is iedereen van harte welkom, ook daarna op de receptie bij café Dwars.
Ik zie met grote dankbaarheid op deze 60 jaar terug. Veel mensen hebben mij geholpen, aan wie ik met dankbaarheid terugdenk. Ik noem met name mijn ouders en verdere familie, aan de karmelieten die mij op het gymnasium in Zenderen en bij de hogere studies hebben geholpen en aan de hele karmelorde waar ik nu al zoveel jaren deel van uitmaak en waar het mij nog steeds goed bevalt.
Het karmelietenklooster in Mainz, waar ik woon, is studiehuis van de Duitse karmelprovincie. Momenteel bestaat ons convent uit acht leden, uit Nederland, Duitsland, India, Brazilië en tot eind juni 2026 ook Zuid-Korea. Verder zijn er af en toe gasten, die voor een bepaalde tijd in Mainz studeren.
Na vele jaren in het telefoon- en citypastoraat en in een katholiek bejaarden- en verplegingshuis werkzaam te zijn geweest, verricht ik nu samen met anderen verschillende diensten in kerk en klooster.
Hartelijke groeten en graag tot ziens op 12 juli a.s.
P. Leo Groothuis o. carm.

